Nejbizarnější recenze kaváren

Žijeme v době, kdy se nemusíme bát vyjádřit vlastní názor. Můžeme věřejně bojovat za práva homosexuálů, účastnit se protestů za lepší pracovní podmínky a psát o všem, co nás napadne. Což je samozřejmě dobře. Jenže, jak tomu tak bývá, každá mince má dvě strany, a s příchodem internetu a diskuzních fór se z nás jako mávnutím kouzelného proutku stali erudovaní odborníci takřka na cokoliv. A díky anonymitě a odstupu, které nám obrazovka počítače umožňuje, se tak stal z kritizování už pomalu národní sport.

Abyste mě správně chápali, neříkám, že je na kritice něco špatného. Ale jak už to tak u nás Čechů bývá, s oblibou ventilujeme jen ty negativní pocity. Když jsme s něčím spokojení, mlčíme. Když se nám ale něco nelíbí, jsme schopní sepsat o tom sedmistránkovou esej, jen aby se každý člověk na planetě dozvěděl, jaké křivdě jsme museli čelit.

Když jsem byla pár týdnů zpátky na Baristovi roku, navštívila jsem tam přednášku, kde Jiří Giesl ze šumperské kavárny Pikola glosoval ty nejbizarnější recenze kaváren. A právě to mě inspirovalo k sepsání dnešního článku. Jelikož se v kávovém světě pohybuji už nějaký ten pátek a mezi mými kamarády je poměrně dost baristů, čas od času se ke mně donesou opravdové perličky.

Zabrouzdala jsem proto v internetových vodách a vylovila pro vás několik recenzí, nad kterými jsem se muslela jen nevěřícně usmívat. Některé jsou plné emocí, u dalších jsem musela dlouho hledat pointu a mezi mé oblíbené kategorie patří ty s názvem Nenávidím hipstery nebo Co tím chtěl básník říct?

Než se ale pustíte do rychlého skenování následujících řádků, zkuste se vždycky zamyslet nejen nad smyslem (který někdy ani nenajdete), ale hlavně nad motivací, kterou autor k sepsání kritiky měl. Někdy se jedná o naprosté bizáry, jindy je hodnocení oprávněné a pobaví spíš vtip a nadsázka, s jakou je recenze napsaná;

 

A na závěr mám na vás malou prosbu. Zkuste si občas najít chvilku času a napsat i pozitivní recenzci. Sama jsem pár let zpátky spravovala sociální sítě kavárny La Bohéme Café a moc dobře vím, jak důležitá zpětná vazba to pro podniky je. A pokud jde o sílu negativních recenzí, neodpustila bych si, kdybych nepřipomněla kauzu FattyPillow versus restaurace Podolka, která krásně ukazuje, jak velký vliv může náš hlas v onlajnu mít…

Narazili jste poslední dobou na nějaké další bizarnosti? Budu moc ráda, pokud se o ně se mnou podělíte v komentářích!

Veronika ♥

Líbil se vám článek? Pošlete ho dál!

9 Comments

  1. Alžběta
    11.3.2019 / 8:51

    Veroniko, váš blog sleduji už přes rok a velmi vás obdivuji za evangelizaci kaváren a kávového světa. Skutečně klobouk dolů před tím, co děláte a kolik energie do toho investujete (a velké gratulace ke knize!) Vaši mapu kaváren velmi často používám jako pomocníka v rozhodování, když potřebuji zvolit nějaké místo pro pracovní nebo soukromou schůzku.
    Tenhle článek je samozřejmě oddychovka, jen si po projetí ukázek recenzí říkám, jestli byste nechtěla trochu upravit titulek – skutečně totiž, spolu s úvodem evokuje, že tu najdu „bizarní“ recenze. Těch bizarních je ve vašem výběru ale jen minimum – spousta z nich je ale ve skutečnosti dost relevantních a vůbec ne bizarních.
    Jinak ale přeju hodně štěstí a energie do další práce s blogem a do života vůbec:-)

    • 11.3.2019 / 10:04

      Bětko, pro mě je ta bizarnost i v relevantních podnětech, které autoři zmiňují:) A moc děkuju!

  2. 11.3.2019 / 18:13

    Tohle mě pobavilo. Jako Češi si rádi stěžujeme, o tom žádná, já se přiznám, že některým „hipster“ podnikům také nedokážu podlehnout, obzvlášť proto, že si hrají na něco, co nejsou. Nejlepší je ta recenze na parkování – ta mě dostala. Ale sama bych se ráda zlepšila v celkovém psaní recenzů, zvlášť na mé oblíbené podniky, přece jen, člověk většinou hledá předem online, jestli do daného podniku zajít nebo ne v dnešním světě.

  3. 11.3.2019 / 20:42

    No, některé komentáře jsou vážně bizarní a baví, nad některými zůstává rozum stát. Na recenze podniků se občas podívám taky, ale určitě jim nedávám velkou váhu a raději si jdu místo otestovat sám 🙂 a máš pravdu, že člověk si na negativní komentář udělá čas vždy, na rozdíl od toho pěkného a milého, což je škoda…

  4. Honza
    12.3.2019 / 21:09

    Já bych si jen být Vámi, dal pozor na gramatické chyby 🙂 Např. ke mně…

    Ale díky za článek 🙂

  5. sarushef
    13.3.2019 / 18:17

    Trochu mě překvapilo, kolik z recenzi dostalo nalepku „nejbizarnejsi“, mně spousta přijde docela opodstatněných, ano, ty stížnosti na rádoby „hipsterské kavárny“ a jiný nesmyslný kritiky jsou rozhodně šílenost, ale trošku se nemůžu ubránit dojmu, že je špatně na cokoli si stěžovat a to by byla blbost. Za sebe můžu říct, že mi moc věcí nevadí, ale třeba kdyby za mnou po prvním kafe došla obsuha, ať odejdu, pokud si něco dalšího nedám, tak už tam v životě nepůjdu a možná se o nich taky nepěkně někde zmíním 😀
    Sarushef blog

  6. 16.3.2019 / 13:37

    Já se ani nedivim, ze někdo píše negativní komentáře, když se k nemu personal zachová takhle 😃 Samozřejmě na internetu najdeme mnoho nesmyslných recenzi, ale v těch co jsi vybrala moc bizardnosti nevidím 😃 Bohužel je to tak, ze si spíše zapamatujeme špatnou zkušenost.. Ale kolikrát jsem taky musela napsat negativní recenzi, třeba na katastrofickou obsluhu ve wafwaf 😃 Ale souhlasím s tebou, měli bychom psát i kladné recenze 🤗

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít k navigační liště

Copak hledáte?