Tak třeba do Plzně

srpna 10, 2017 Veronika Tázlerová 17 Comments

Je horký sobotní večer a mně se znenadání ruší nedělní plány. Odpadá mi jedna domluvená schůzka a v hlavě se mi začíná rodit šibalský plán. Pojedu na výlet. Po zbytek víkendu jsem měla stejně v úmyslu jen cvičit, vyřizovat nějaké věci na počítači a potulovat se při tom po kavárnách, takže mě v Praze žádné pevné závazky nedrží. Ke splnění všech úkolů mi stačí jen počítač a připojení k internetu, což najdu takřka kdekoliv. A tak začínám plánovat.

Kritéria jsou prostá - město nedaleko od Prahy, kde jsem ještě nebyla, alespoň dvě fajn kavárny a minimálně jedna jízda spolujízdou. Ta mi totiž vždycky dodá ten pravý výletnický vibe.

Po pročtení pár tipů, které jste mi posílali na Instagramu, nakonec vyhrává Plzeň, kupuji místenku na ranní vlak a přes aplikaci BlaBlaCar si rezervuji zpáteční cestu. Za pár hodin vyrážím.

S kanceláří sbalené v kabelce tak v devět ráno nastupuji do romantického vláčku a za několik desítek minut vystupuji v liduprázdné Plzni. Jako první mířím do vyhlášeného Le Frenchie café, kde Vám dopisuji poslední řádky článku z Londýna, usrkávám filtrovanou kávu a pozoruji hladové Plzeňáky, kteří sem míří na bohaté snídaně.

Po chvilce vytahuji seznam všech míst, která jste mi doporučovali, a vyrážím prozkoumat pro Pražáka tak nezvykle klidné ulice. O pár okamžiků později už šplhám na věž sv. Bartoloměje, odkud se mi rozprostírá nádherný výhled na celé město, a mně se na tváři objevuje úsměv. Vždycky tak ráda poznávám nová místa.

V několika dalších hodinách se pak potuluji městskými sady, procházím kolem překrásné Mlýnské strouhy, navštěvuji jedinečné DEPO2015, protilehlou Papírnu i místní Lokál, můj vůbec první v životě.

Nakonec se ještě zastavuji vyřídit nějaké e-maily (a napsat pohled!) v rozkošné kavárničce Pappa Coffee, kde si ze zvědavosti objednávám kávu připravenou v džezvě se špetkou skořice, a náseldně se vydávám k pivovaru, kde mě má vyzvednout můj #řidičoftheday. Ten přijíždí s dalšími dvěma cestovateli přesně na čas a společně svištíme (až na tu bouračku, která zablokovala celou silnici) zpátky do Prahy.

Když se teď tak zpětně ohlížím, jsem moc ráda, že jsem jela. Můj život byl poslední dobou až moc nalajnovaný a tak nějak postrádal spontánnost. Všechno jsem měla na hodiny rozplánované, na náhody nebyl čas. Ale nějaké to malé dobrodružství je zkrátka někdy potřeba, nemyslíte?

Mějte se krásně,

Veronika

P.s.: Pokud se do Plzně taky chystáte, možná si vyberte jiný den. Je mi trochu líto, že třeba takové Café Regner nebo Bistro Kantýna s návalem turistů holt v neděli moc nepočítá...

plzeň výlet tipy kavárna

17 komentářů:

1. Nádherné fotky :) V Plzni bydlím a v Regnerovi jsem pečená vařená. No a Frenchie, to je paráda. Doufám, že se ti u nás libilo :)
    Veronika

OdpovědětVymazat
  2. Ano, ano, v Plzni jsem byla před dvěma lety a moc se mi tam líbilo. Přišlo mi, že je tam velká koncentrace všemožných antiků a antikvariátů na jednom místě - tedy něco pro mě :). Bohužel DEPO jsem nestihla, ale co o něm slýchám, určitě se tam brzy vypravím.
    Karo

Odpovědi
    1. Já v neděli zase bohužel nenatrefila na žádné antikvariáty... ale alespoň máme obě důvod k dalšímu výletu:)

Vymazat
  3. Frenchie, Regner a Supa Supa...to byla moje univerzitní trojka :D Tahle tři místa prostě nelze nenavštívit, vždy vše vynikající! :)

Odpovědi
    1. Ten Regner mě fakt mrzí:( Fotky z balkónku, které jsem viděla na Instagramu, mě vážně lákaly!

Vymazat
  4. Nádherné fotky. Je super, že jsi vyrazila jen tak, je to nejlepší odpočinek a dobrodružství v jednom 😊.

gingerjannie.blogspot.cz

OdpovědětVymazat
  5. Jé, to je super nápad, jít vyřizovat maily do jiného města :)
    V.

6. Plzeň mám moc ráda! A vážně si mi líbí, že se vydáváš na spontánní výlety i po Česku, pořád vidím jenom zahraničí, všichni mluví o cizích zemích, ale většina blogerů i lidí okolo mne na naši zemi zapomíná, což mi přijde škoda, protože má rozhodně co nabídnout :)

Odpovědi
    1. Já se ráda podívám kamkoliv, kde jsem ještě nebyla:)

Vymazat
  7. Do Plzně bych se také chtěla podívat, přes den bych prozkoumala město a večer překvapila přítele po práci, protože zrovna teď mají zakázku v pivovaru. Ale on sakra dělá až do noci. Takže asi po Vídni zvolím nějaké bližší město, protože se mi krátí finance a tak :D

Odpovědi
    1. Katy, koukám, že jedeme po podobné ose, v úterý se chystám do Vídně!:)

Vymazat
  8. Obě kavárny, které jsi navštívila znám a mám moc ráda ♥ v Plzni žiju už pět let (respektive ve vesničce hned u Plzně) a musím říct, že jsem si to město úplně zamilovala. Je tam tolik krásných zákoutí a míst a přitom tak málo lidí. Někdy se prostě jen tak potloukám parkem (protože celé centrum Plzně je obklopené parkem) a poslouchám třeba jak u knihovny někdo hraje na housle nebo zpívá.
    Jsem ráda, že se ti u nás líbilo ♥ a příště doporučuji navštívit třeba velkou synagogu, už slouží jen pro turisty a je krásná. Za návštěvu stojí i Plzeňské podzemí (vchod je hned u Pappa Coffee) a nebo prohlídka Pivovaru. Hezká je i Zoo, ale v Praze máte taky moc krásnou. A v sobotu bývalý malé farmářské trhy přímo na náměstí. ♥

Odpovědi
    1. Péťo, děkuju za tipy:) Na plzeňské farmářské trhy se moc ráda někdy podívám!