Jak získat náhradu za zrušený let?

prosince 13, 2016 Veronika Tázlerová 5 Comments


Věděli jste, že strážní andělé opravdu existují? Možná nemají ta nádhrená křídla ani oslňující svatozář, ale opravdu tu pro nás jsou. A pokud teď kroutíte hlavou, o čem Vám to tady zase plácám, čtěte dál a přesvědčte se sami...

Je to už nějaký ten pátek, co jsem se vrátila z mé milované Paříže. Celý tenhle výlet pro mě byla jedna velká výzva plná překážek, která mě zase posunula o krok dál. O tom, jaké to je cestovat sólo, Vám ale znovu psát nechci. Všechno si můžete přečíst v tomto článku. Dnes Vám povím o jednom nádherném (vánočním?) zázraku, který se mi v souvislosti s mou cestou stal.

Pokud nepatříte mezi Stylish Coffee nováčky a sledujete mě třeba i na Instagramu, určitě Vám neuniklo, jaké nemilé překvapení mě při odletu z Paříže potkalo. Zrušení letu pro mě byla tehdy úplná novinka. Nikdy dříve se mi nic podobného nestalo. A co Vám budu povídat, i když nám letecká společnost zajistila hotel, radostí jsem vážně neskákala.

Život nám ale přináší různé překážky, se kterými se musíme poprat, a tuhle komplikaci jsem brala jako jednu z nich. Po několika hodinách čekání ve frontách jsem se zkrátka smířila s tím, že z nějakého důvodu mám ve městě lásky strávit další noc. A tak se také stalo. Nakonec jsem odletěla následující den dopoledne a když naše letadlo dosedalo na pražskou runway, zalila mě vlna štěstí. Tak ráda jsem doma ještě nebyla. 

Ptáte se, kde že je ten zázrak? Tak teď zbystřete, protože se možná týká i Vás. Před pár týdny jsem totiž při brouzdání internetem narazila na oficiální stránku andělů. Nevěříte? Tak se podívejte sami. Tenhle český stratup nesoucí jméno ClaimAir je doslova továrna na zázarky. Alespoň, pokud jde o trable při cestování.

Upřímně, nikdy jsem se moc nezajímala o kompenzaci za obtíže způsobené leteckou společností a představa všech těch mailů a papírování, které by získání nějakých peněz obnášelo, mě vždy spolehlivě odstrašila. Naštěstí se v té naší krásné zemi ale objevilo i několik strážných andělů, co všechny tyhle nepříjemnosti vyřešili za mě

Jediné, co jsem musela udělat, bylo naklikat detaily mého letu, zodpovědět pár otázek a čekat, jak se aerolinka k mému připadu postaví. Už druhý den mi do mailu přišla zpráva, že letecká společnost uznala nárok na kompenzaci ve výši 250 euro (což by mě ani ve snu nenapadlo!) a včera mi většina této částky dorazila na účet. Nemohla jsem tomu uvěřit. Samotná letenka mě stála míň.

A jak ClaimAir funguje? 

Pokud jste se během cesty museli potýkat se zrušeným nebo zpožděným letem, rozbili vám zavazadla, nebo je nechali odletět někam úplně jinam, máte nárok na finanční náhradu. Přesnou částku Vám po zadání potřebných údajů ClaimAir ihned vypočítá a (pokud nechcete utonout v hromadě papírů a nekonečných telefonátů) vše zařídí za Vás. 


Za tuhle službu neplatíte vůbec nic a jen v případě, že je boj za Vaše práva úspěšný, ponechá si 25% z vyhrané kompenzace jako odměnu. A to mi za všechnu tu práci příde vážně fér. Nebýt ClaimAir, neměla bych teď totiž vůbec nic.


Každý den cestuje po světě letadlem 9 milionů lidí, přičemž 800 tisíc z nich má let zpožděný, zrušený, nebo jim aerolinka nedoručí zavazadlo. Dá se říci, že 160 tisíc cestujících má každý den nárok na kompenzaci v průměrné výši 11 tisíc Kč, o které mnohdy ani neví anebo nemají potřebné znalosti, aby ji od aerolinky získali. 

Proto jsme tady my, ClaimAir, a chceme zajistit, aby si cestující v každé nepříjemné situaci věděli rady, a aby své oprávněné odškodnění od aerolinek získali. 

Jakub Ladra, ředitel ClaimAir

A víte, co je nejlepší? Nárok na odškodné máte až dva roky zpětně, takže pokud se Vám nedávno přihodily nějaké potíže, prohledejte mail, naklikejte všechny detaily a pak už jen čekejte, až Vám dorazí peníze. Do teď nemůžu uvěřit, jak jednoduché to celé bylo. 

A co vy? Měli jste nějaké problémy s letem nebo zavazadly? Věděli jste, že existují tihle strážní andělé? Budu se moc těšit na Vaše zážitky a pevně doufám, že většina z Vás bude mít díky ClaimAir o trochu bohatšího Ježíška!

Mějte se nádherně,

Veronika 




Další tipy na levné cestování najdete tady!

5 komentářů:

  1. To je zajímavý. Před rokem mi rozbili kufr a já si toho všimla bohužel až doma. Nicméně už k němu nemám žádnou účtenku tak nevím jak by to šlo. =/

    OdpovědětVymazat
  2. O ClaimAir je dobre vedet, zatim jsem vsak problemy na cestach nemela :) A gratuluji, 250€ je slusna kompenzace, i kdyz na mem uctu by se ty penize asi moc dlouho neohraly - hnedka bych hodila do kosiku dalsi letenku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice netvrdím, že mi tam dlouho zůstanou, ale je to moc milé překvapení!:)

      Vymazat
  3. byla jsem s gymnastikou v portugalsku, jelikož piloti stávkovali, tak jsme strávili na letišti 34 hodin. Takové situace bych nepřála zažít nikomu.. hezký článek

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je opravdu přínosný článek! Za pár dní nás také čeká let do zahraničí, tak upřímně doufám, že služeb ClaimAir nebudu muset využít. Ale je fajn vědět, že něco takového existuje :)
    TP-Bloggers

    OdpovědětVymazat